Flora´s ben

Jag är enormt noga med Flora´s ben!

Hon har tyvärr gallor runt om :( kommer säkert med åldern, och eftersom hon har de blir jag extra nogrann med att hålla dom under "kontroll".

Jag brukar smörja in hennes ben med arnika varannan dag och de dagar jag inte smörjer kyla med kallvatten.
Natten innan träning/tävling har jag mina back on track på, smörjer såklart också!

Kan ha backisarna efter hård träning eller efter en tuffare runda i skogen, eller om hon bara står.
Hon har som tur är inga märkvärdiga gallor i fram de är värre i bak men de har hon alltid haft. Står i vet.papprerna.

Gallorna i fram har hon nog också haft innan jag köpte henne bara att de va så obetydliga att de inte skrevs ner.. men trots de smörjer jag in benen. När hon ridits förvinner de helt , lika i bak.
Gallor som TUR är är inte allvarligt, alla hästar har mer eller mindre :)
Postat av: Hanna Larsson

Kalle har också ganska mycket gallor... jag brukar också ha på arnika precis som du sen så har ja på ganska mycket bomull och lindar benen fast han står ute i hagen tex under skoldagen eller så , så brukar de minska ganska rejält under dagen ! :)

2011-08-18 @ 17:57:59
URL: http://hannallarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback