Floridel 16 augusti, träningen

Värmde upp, inge märkvärdigt där. Kommer åt henne bättre nu med vänster skänkel iaf.
När vi galopperat klart och de pustat en stund så travdade vi över bommar, så här såg övningen ut:
slarvig bild, men vi kom in på ena kortsidan upp på tre travbommar sedan skulle vi rida varannan åt höger och varannan vänster. Gick fint över travbommarna sen så vart de knas när de blev galopp ibland, fel galopp oftast faktiskt men vi satte den några ggr så de kändes bra.
Sedan la Nina upp mittenbommen på galoppbommarna och travbommarna och så vi bytte varv. Nu gick de mycket bättre! Hoppade typ 3ggr så fick jag vila, spara på krafterna eftersom de blev lite mer bana senare!
Kan inte säga mer än att de gick superduperbra!!!!!!
Hon hoppade klockrent hela tiden, så himla nöjd.
När de vart nått fel, självklart mitt fel och Nina sa att de bara va smådetaljer som kommer med tiden.
Fick hoppa om sista linjen (7,8) då jag tappade lite fart där, gasade på lite utan att jaga och verkligen tänkte på att pressa ner min fot så underskänkeln inte åker för de är de som är själva detaljen. Men när jag i stortsett bara tänkte på de så gick de asabra, oxrarna va ganska så breda och låg väl på 105-110. Hinner somsagt träna en gång innan tävlingen.
/P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback