Floridel 18 augusti

Red på banan idag, barbacka och på hackamoor.
Karina i stallet skulle ner till ridbanan samtidigt så red med henne ner dit, hon och jennie skulle hoppa!

De hade lagt upp 3 travbommar som jag blev lite sugen på att rida över, men red först fram och hon va lite stark i traven så tjaffsade inget med henne och gick vidare till galoppen för att få¨henne mer lösgjord eftersom de är den mest lösgörande gångarten.

Hon lossnade bra när jag galopperat igenom henne i båda varven.. så jag började att trava över bommarna , dock gjorde jag de mer mot dressyr hållet och gjorde skänkelvikning innan och efter. Hon lyssnade väldigt bra och satt sig fint över bommarna! Red påvägen hem i skogen och där tog vi lite galopp, ökade lite också och när jag väl gjort de önskade jag att jag inte gjorde de haha, nästan så man fick tugga grus.. glad dam! :D

Imorgon ska hon få massage , och bli stretchad samt vila! De är hon värd mitt fisfia!
första bilden på min sköna!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback