vi har varit borta en vecka

som sagt det har varit mycket förra veckan så då blev de inge bloggning. måndag-torsdag så sov vi i husvagnen uppe vid stallet för vi hade ju intensiv träning i 3 dagar för nina. är super nöjd med de, jag och cassi utväcklades mycket under dom dagarna. nina red henne lite också, man tänker inte på så fin häst man har förns nån annan rider och man själv står och kollar på.
första passet var de markarbete lite bommar och nått smått litet hinder. sen andra dagen på första passet var de bommar med lite mer hinder. sen andra passet var de banhopnning. sen sista dagens första pass var de småhopp med mycket bommar som vanligt och sen banhoppning. slutade med en bana på ca 90 cm. måste säga att jag är väldigt nöjd med att jag köpte just cassi och inte någon annan! vi har börjar lärt känna varandra mycket bättre nu.

sen var de ju onsdag kväll men sov en natt till för att vi orkade inte packa ihop alla saker just då. torsdag mockade vi och tog det bara lungt och var ut och skrittade efter all hårdträning. sen åkte vi hem, fredag gick jag upp vid 6 och paula och jag följde med tommy i stallet på trav i hudiksvall för hitten skulle starta. kom hem lite sent på eftermiddagen och då fick dom vila så blev bara borstning då. sen lördag var de älvkarleby marknad och jag och paula stod i choklad julet från 1-5 sen åkte vi tiill stallet och red i skogen. böjade cassi mycket i båda sidorna i skritt och trav, sen nötte jag lite galopp ombyten då hon behöver nöta de. söndag blev de älvkarleby marknad igen, men de regnade hela dagen så vi gick hem till paula igen och kollade på film så att det kunde sluta regna. åkte upp till stallet vid 7 då de var uppehåll, men precis när vi börjat borsta så spöregnade de och slutade inte så de fick dom vila, men självklart när vi skulle åka hem då slutade det.

måndag så sov jag ut till 11. sen åkte vi till hööks med katta som har häst i stallet. behövdes lite grejor, en magplatta, slit och släng benskydd, saltsten, och skor till nästa skoning. sen åkte vi till ryttarstugan också. och igår så var de hoppträning och det gick jätte bra! nina tyckte jag hade gjort de bra! och idag har jag ingen aning om vad jag ska göra. ta det lungt tänkte jag, sen åka till stallet. där fick ni hela veckan och de blev en lång text!

/frida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback