Dagens ridpass

ridbanan - 90 minuter
-
När jag red fram i trav och galopp flyttade jag hennes bakdel och låg på ett 8-volt för att få henne så mjuk som möjligt och inte fastna i nått varv.
Hon lyssnade kanon!
-
När jag kände att hon mjuknat bra började jag trava bommar.
de röda bommarna va upphöjda så hon skulle få tänka lite extra oh lyfta på benen ordentligt!
Första svängen över petade hon i alla upphöjda, så kom jag igen och då rörde hon dom inte ens.
-
Körde den några gånger i båda varven, sedan byggde jag om till en kombination med kryss som hinder in och oxer ut.
Började såklart med 2 st kryss för att värma upp. Kom lite fel några gånger men sen satt den bra och höjde några hål och la upp en bom bakom krysset ut.
Oxern´s bakdom låg som högst på 1 meter ungefär då vi tagit de lugnt med hoppningen ett tag.
Hon hoppade superduper, skitnöjd med henne idag!
-
/P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback