flugspray

tycker ingen flugspray funkar riktigt bra över huvugtaget, jag sprutar oftast på när jag rider och när jag släpper ut hästen. men som tex. när man rider iväg så är ju bromsarna på en ändå. här är dom flugsprayar jag har använt;



så för ett ca 2 timmar sedan letade jag på ett recept på internet och ställde mig och gjorde en egen flugspray.

den består av;
½ liter vatten
1 burk rosmarin
1 citron
1 vitlök
1 dl vanlig ettika
1 dl balsam vinäger
 
kokade upp vattnet, tillsatte rosmarin, pressade ur citronen och rev lite på skalet med ett rivhjärn och stoppade i de som blev kvar av citronen.  rev också vitlöken och stoppade ner de som blev kvar, och lät de koka upp i 10-15 min. lät de svalna av och hade sedan i ettikan och balsam vinägret.

helt naturligt inga konstiga saker i, så de kommer väl ett inlägg sen om de funkar eller ej.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback