Floridel 17 oktober

Ridhuset 1 timme

Idag så kände jag igenom henne , körde en ganska basic uppvärmning runt fyrkanten som Frida gjorde på träningen sist när jag kollade på. Flyttade endast i hörnerna sedan rida hästen rakt på kortsidorna och långsidorna.
Och hon lyssnade bra, hon va lite slingrig liksom men de gick. Hon kollar jätte mycket på ena kortsidan där de är läcktare och skotskärra osv haha!

Sedan blev de galopp, samma visa. Körde även där på mittenvolten. Skrittade henne lite och så när jag skulle ta upp henne igen och skulle trava lite vart hon jätte "på".. så va tvungen att rida henne på små volter och byta ofta. Hon lugnade ner sig snabbt och forsatte med volterna, gick sen över till lite galoppombyten.

Kändes som att jag körde något för hårt idag , men hon kändes fräsh och fick ha på sig Back on Track täcket!
Så de ska nog inte vara nått, hon såg så nöjd ut idag när jag lämnade henne. Idag fick hon verkligen arbeta ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback