Floridel 20 oktober

Hoppträning somsagt, och F va kanon pigg och stark.
Tur man har Nina som säger vad man ska göra haha :D

Vi värmde upp på en liten fyrkant då de va hinder överallt på fyrkanten så vi gjorde liksom en egen. Men hon sprang ganska mycket ibörjan med mig.. och jag orkade nästan inte hålla och samla ihop henne i början men hon lugnade ner sig efter ett tag och hon jobbade på bra!

Lika sedan u galoppen, springig så Nina bad mig bara rida henne böjd tills hon lugnat ner sig så när hion väl gjort det så jobbade hon även bra där, dock inte så bra som i traven men de viktiga i galoppen är att hon inte bara springer och springer med mig!

Efter det så va travhoppade vi fram på bom och sedan ett kryss, fortsatte i galopp genom kortsidan och sedan mot bom bom hinder bom. Sakta av till trav osv.

Vi gjorde detta i båda varven men då flyttade Nina travbommen till andra sidan av krysset.
Flora kändes kanonbra, dock väldigt pigg! :D
Jag var tydligen också väldigt spänd i mina armar.. vad nu de kom ifrån :o Har aldrig varit det förut -.-
Aja, jag tror de beror på att jag inte tränat på ett tag ;)

Sen vart de en bana, hon va pigg och hoppade kalasbra. Körde inge högt med henne idag eftersom de va ett tag sen jag hoppade. Blev ca en bana på 105 cm så de va ganska så lugnt. Orkar tyvärr inte rita banan men de va en ganska "normal" bana utav Ninas synpunkt. Alltså ganska så snäva svängar med korta anridningar, kombinationer och linjer. :)
Måste gå och lägga mig, eller jag ska duscha först sedan sova!
Imorgon är de APU hos faster!

/P
Postat av: stockholmriders

Bloggtävling på bloggen, vinn ett Dynamic schabrak 2011 från Schockemöhle i valfri modell ( dressyr eller allround ) samt färg! ( brun eller Vit)samt blir även länkad inför 300 läsare!

http://stockholmriders.blogg.se/2011/october/bloggtavling-igen.html#comment

VAR MED I VÅR TÄVLING NU!

2011-10-21 @ 17:40:19
URL: http://stockholmriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback