skav

Flora får väldigt lätt skav bakom örornen , speciellt nu när hon byter päls.
Så idag satt jag på ludd på grimman, bara vid nackstycket :)

Sen på tävling har jag sett fler och fler ryttare sätta ludd på tränset. Nu vet ju inte jag om de är har på för att hästan har skav t.ex eller om den är känslig eller kanske bara för att de tycker de är snyggt ?
Jag själv har det inte, endast på grimman för att inte försämre ridningen då de kan skymma sikten beroende på vart man har luddet :)

Dock har jag en pullarnospad på mitten av nosgrimman på nästan alla mina träns, den är inte så stor och sitter på mitten på nosryggen bara där Flora förr fått skav!


Hittade inte bilden på när jag har ludd men ni fattar ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback