Dagens tävling

Idag va de tävling på Ovansjö som stod på schemat.

110 cm : Skrittade fram ett tag , travade även lite på en sandväg vid banan. Kom in på framhoppningen och allt gick assnabbt. Så jag blev lite smått stressad och hon stannade nån gång, men sen gick de bra.
Kom in på banan och fick startsingnal. Galopperade alldeles förtidigt och orkade typ inte hålla hela sträckan så vi fick en urkass galopp.
Efter ettan så fastnade jag i en ganska snävsväng och jag tappade min ytterskänkel så vi flöt ut och kom konstigt så hon stannade.. ganska så onödigt av mig men va ju stressad redan från framhoppningen. Men iaf, de va de enda felet i första klassen. Efter de stoppet va jag på henne hela tiden och hon hoppade klockrent!
Blir alltid lika glad att komma i mål, så stolt över henne hihi!

Lagklassen 110 omg 1 : Va andra ut i mitt lag (ÄRK har två) , inte stressad denna gång. Lite mer taggad ;)
Hoppade inte fram så mycket då de va en lång grund på 10 hinder var av 2 kombinationer. Fick en bra galopp in och de gick bra tills hinder nummer 3 då vi hamnade fel men snäll som hon är hoppar hon, dock hänger inte jag med och hamnar på halsen. Ser hur marken närmar sig men F repar sig snabb och jag kvick som fan kortar upp tyglarna som jag höll längst ut ett tag och petar upp hjälmen och rider mot 4an!
Kan säga att de va 5 galoppsrång mellan haha!
Efter de tappade jag stigbygeln och får inte tag i den utan väljer att rida mot första kombinationen med en stigbygel. Hon hoppar in men jag hamnar för mycket frammåt och hon stannar. Tar om och hon hoppar som inget hänt. Sedan hoppar hon kanon, 8de hindret va en trippelbar och jag va supertrött så hon stannar där med. Men sedan de 3 sista hinderna va väldigt jobbiga men vi hoppade alla utan fel och vände åt rätt håll till mållinjen.
Haha, de svåraste på banan va att vända rätt mot mål, undra hur många de va som missade de haha! :D

ÄRK's andra lag vann btw, grattis till er. Nästa gång äre lag 2's tur ;)
Den endahela dagen som red nolla var våran underbara lagledare anna karlsson strid. Höll seriöst på att på att börja grina när hon kom ut från banan! :D

Dagen förövrigt är jag nöjd med, jag har då världens bästa häst!

Bild från idag, måste verkligen knäppa bättre.
Igen som vet nån som knäppte kort idag på tävlingen ?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback