Floridel 29 september

Idag så va det hoppning som stod på schemat.
Började att rida fram, böt ofta varv och flyttade henne lite. Hon kändes jättefin från igår.. tror hon känner sig mer bekväm att slippa "slemremen" !

Började med att trava fram över 3 bommar som låg i ridhusets mitt. Efter bommarena så svängde jag vänster och höger varannan gång. Hon lyssnade och väntade bra, hon satte sig även kanon över bommarna!

Nina kom in efter jag kört bommarna och erbjöd sig att hjälpa att bygga och sedan säga åt mig.. precis som en träning. Och de kändes bra, på ena långsidan va de en trekombination med bommar innan och efter alla hinder. Hon lyssnade kanon där, va bara när jag inte la upp rätt tempo som hon kom in lite konstigt men hon löser allt så bra!

Tänkte igentligen inte hoppa så högt eftersom tävlingen ligger bara på 105 cm så men hoppade väl runt 110 cm så de är inte stor skillnad haha. Hon lyssnade bra , och ibland kändes som de gick jättefort och att de va väggar överallt men de va tydligen den galoppen jag behövde tyckte Nina så nu är de bara att galoppera pååå!

Så nu känns det kanon inför helgen och jag är grymt taggad!

gammal bild, men hon är lika fin ändå <3

Postat av: malin

åh så fin!:D

2011-09-30 @ 08:09:35
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback